Kogumispunkt: tsitaadid Castaneda raamatutest

Mõiste “kogumispunkt”: tsitaadid Castaneda raamatutest

“Vaikuse jõud”

  • “Võtame nüüd järgmise tõe teadvuse kohta,”jätkas Don Juan. “Taju tekib sellepärast, et meis kõigis toimib miski, mida nimetatakse kogumispunktiks. See punkt, mis asub meie kookoni pinnal, valib häälestamiseks välja vastavad sisemised ja välimised emanatsioonid. See konkreetne häälestus, mida me tajume maailmana, on loodud kogumispunkti poolt. Ma olen sulle rääkinud,” jätkas ta, “et kuiviktürannidega tegelemine aitab nägijatel teostada üht keerukat manöövrit. See manööver on kogumispunkti nihutamine.
  • Muistsete aegade nõid-nägijad olid oma nägemise kaudu kõigepealt märganud, et ebatavaline käitumine kutsus esile võbina kogumispunktis. Peagi avastasid nad, et kui ebatavalist käitumist praktiseeriti süstemaatiliselt ja juhiti targalt, siis sundis see lõpuks kogumispunkti liikuma.
  • Tegelikult pole olemas mingit protseduuri, mis oleks seotud kogumispunkti nihutamisega kohta, kus pole haletsust. Vaim puudutab inimest ja inimese kogumispunkt nihkub. Niisama lihtne see ongi.
  • Kõik, mida sõdalased teevad, on nende kogumispunktide nihutamise tagajärg, ning need nihked määrab ära see energiahulk, mis on sõdalase käsutuses.
  • Iga kogumispunkti nihe tähendab eemaldumist liigsest muretsemisest individuaalse ise üleŠamaanid usuvad, et just kogumispunkti asend teeb kaasaegsest inimesest tapva egoisti, olendi, kes tegeleb ainult oma enesepildiga. Olles kaotanud lootuse tagasi pöörduda kõige allika juurde, otsib tavaline inimene lohutust oma isekuses.
  • Don Juan jätkas selgitust öeldes, et nõiad on absoluutselt veendunud, et oma kokkupanemise punkti selle harjumuspärasest kohast kõrvale liigutades saavutame olemise tingimuse, mida võiks nimetada ainult halastamatuseks. Sõjamehed teadsid oma praktiliste tegude tagajärjel, et niipea, kui nende kogumispunkt nihkub, variseb nende enesetähtsus kokku. Nende enesepilt ei saa enam toitu ja ilma terava fookuseta sellele pildile kaotavad nad oma enesearmastuse ning koos sellega enesetähtsuse. Nõidadel on õigus, öeldes, et enesetähtsus on vaid maskeeritud enesehaletsus.

“Lõpmatuse aktiivne külg”

  • Don Juan oli mulle kinnitanud, et täpne definitsioon nõiduse kui praktika kohta peaks ütlema, et nõidus on manipuleerimine kogumispunktiga eesmärgil muuta selle fookustatud kontaktpunkt teadlikkuse tumeda merega, tehes sellega võimalikuks teiste maailmade tajumise.
  • Inimolendi kokkupanemise punktis koonduvad ja läbivad seda helenduvate kiudude kujul kogu universumi ulatuses eksisteerivad loendamatud energiaväljad. Need energiaväljad on muundatud aistinguteks ja neid aistingute andmeid seejärel interpreteeritakse ning tajutakse kui meie tuntud maailma. Edasi seletas Don Juan, et see, mis muudab helenduvad kiud meelte kaudu saadavateks andmeteks, ongi teadlikkuse tume meri. Nõiad näevad seda teisenemist ja nimetavad seda teadlikkuse ergamiseks. See on sira, mis laieneb ümber kogumispunkti nagu oreool.
  • Don Juan näitas mulle energeetiliselt, mida muistse Mehhiko nõiad pidasid unenägemise lähtekohaks: kokkupanemise punkti nihutamist. Kogumispunkti nihutamine käib magamise ajal väga loomulikult, kuid seda  kõrvalt näha on keeruline.
  • Nõidadel toimub kogumispunkti nihutamine vastavalt soovile. Selles helenduvas keras, mis me oleme, on vähemalt kuussada punkti.
  • Kogumispunkti jätmine fikseerituks selle uude kohta tagab, et nõiad võivad tajuda iga uut maailma, millesse nad sisenevad, selle absoluutses terviklikkuses, samamoodi kui me teeme seda tavapärases maailmas.

“Sisemine tuli”

  • On olemas kahte tüüpi arusaamist. Üks on lihtsalt jutt, suured tundepuhangud ja ei midagi enamat. Teine taipamine on kogumispunkti nihke tulemus; sellega ei kaasne tundepuhangud, vaid teod. Emotsionaalsed arusaamised järgnevad sellele alles aastate pärast, siis kui sõdalane on praktilise kasutamise tulemusel oma kogumispunkti uue asendi juba kindlustanud.

 Jätkub……….

Nõiaraamatuid luges, praktiseeris ja toimetas Age Pihlak